Ledig eftermiddag!

Nu kom jag precis hem från jobbet. Har satt på lite mat, prinskorv och bruna bönor! Gott!

Fick samtal på chefen förut också... Pirrigt...




Funderar på att åka till Lkpg en sväng och handla sista julklapparna.. Maybe... Får dra med pappa isf eftersom vi skulle ta lite adventsfika idag ihop..


Märkligt att ett ord kan ha så många olika betydelser beroende på vad man sätter för något bakom.. Ta till exempel:

Gott.
Gott!
Gott?
Gott, men

Bara slog mig då jag pratade lite med en från chile tidigare idag på jobbet. Enligt henne är svenska ett supersvårt språk att lära sig. Tänkt på det många gånger tidigare med visserligen. JAg menar skickar man ett sms kan det ju få en helt fel betydelse om man inte sätter rätt tecken efter... Hmm, många missförstånd...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0