En varm dag i Askersund utan HP!


Ja, tyvärr föll inte Vilja i smaken på dagens domare.

Dagens kritik lyder:

8 månaders trefärgad tik som för dagen ser lite luftig ut. Korrekt huvud. Flat panna. Bra tänder och bett. Välformade men något ljusa ögon. Välburna öron. Borde ha ett bättre förbröst och är något rak i skuldrorna. Ok vinklad bak. God svärta i pälsen. Lång svans. Trevlig mentalitet.

Domaren tyckte att Vilja var för dåligt pälsad, vilket jag även trott själv. Vi får se om det kommer mer nu efter byte av mat och efter första löpet som bör komma igång snart. Hon tyckte också att hon hade för ljusa ögon. Och det går ju inte göra så mycket åt :)

Det blev en fjärde placering i ringen för Vilja och utan HP. Men jag är stolt som få över min lilla sak, då hon nog var den ända sheltien av de vi såg som gick med viftande svans och positiva öron i princip hela tiden! :) Och huvudet tycker jag trots allt är det viktigaste :) Och dessutom tycker Vilja att det är sketa-roligt med utställning för de är ju så mycket roliga vovvar att kolla på :) Så hon kommer få gå utställningar tills hon tröttnar :) 

Nästa helg åker vi till Norrköping på utställning. Då är det en manlig domare. Blir intressant att se kritiken snuttan får då! 

Nu sover hjärtat som en stock i soffan. Hon blir väldigt trött av värmen. Per och jag ska åka och bada lite hade vi tänkt... Imorgon åker vi till Öland och kommer hem på torsdag. Vilja ska bo hos mamma :) Ska  bli skönt att åka iväg lite :)  


Den 20 augusti hoppar lydnadskursen igång! Det ska bli mycket roligt och spännande :)









Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon är så söt och duktig och pigg och glad lilla Vilja! Nu ska jag snart iväg och titta på finalerna! Kram Mamma

2009-08-09 @ 14:03:33
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0