Öland, är det inte underbart så säg!


Fyra härliga dagar på Öland är då endast ett minne.. Men ett underbart minne! Vi kom ner i måndags på eftermiddagen och packade in våra väskor och bädade sängarna. Sedan gjorde vi oss lite fräscha efter att ha åkt bil i fyra timmar. Tog ett varv i Borgholm och kollade lite i affärer. Sedan satte vi oss på en restaurang vid namn Mamma Rosa och tog en svalkande dryck. Sedan gick vi vidare för att spela minigolf! Jag vann såklart ;) Mat åt vi efter det på en restaurang vid namn Pappa Blå ;) Tisdagen bestod av promenad genom Borgholm, mat mm. Kvällen blev en härlig stund på slottet med Revy där Jojje Jönsson och Siv Augustina Carlsson medverkade. Suveränt!!!! Det roligaste jag sett på länge.. Vad vi skrattade. :) Onsdagen blev det en sväng till min farmor och farfars grav i Räpplinge 6 km utanför Borgholm. Satte en blomma och vattnade! Per kom på den smarta idén att vi kunde hyra cyklar så vi cyklade faktiskt till Räpplinge. Efter det cyklade vi  vidare till Svarteberga där jag har släkt långt tillbaka som bott, så det är verkligen mitt sommarställe. Härligt härligt! På kvällen åkte vi till Byxelkrok och åt buffé.. Dock tog jag en liten usling till mussla och provsmakade. Detta skulle jag inte ha gjort för jag blev så dålig i magen så jag har aldrig varit med om något liknande. Jösses. När vi kom hem till Borgholm igen fick Per låsa bilen och ta in alla grejer för ja var tvungen att RUSA på dass.. Jaja, nog om det.. Vi fick iaf för oss att fortsätta kvällen på harrys, och där slutade det med att vi partybowlade tillsammans. Mycket roligt. Jag vann IGEN :) Hahaha.. Ni skulle sett Pers stil vid banan ;) Jaja sen åkte vi hem till sängarna! Idag har vi promenerat i Borgholm och tagit en sväng till Solliden innan vi begav oss hemåt! Väl hemma hade vi en underbar hund som vart överlycklig att se mig och som sover så gott bredvid mig i soffan just nu. Och en katt som blev mer en överlycklig av att vi kom hem som ligger i mitt knä och spinner just nu!! Är det inte underbart???

Imorgon kommer mina fastrar ner från Stockholm och stannar till söndag.

Lite bilder kommer här tagna med min mobil då min kamera fortfarande inte är funnen!



Jojje Jönsson i karaktären "Örjan" och Siv Carlsson!





Jojje Jönsson i karaktären "Dag-Otto" (brevbäraren).




Farmor och Farfars vackra gravplats!




Per vid Majas kvarn i Svarteberga! Kvarnarna är numera låsta då någon turist någon gång satt sig i kvarnen och gjort sina behov i ett hörn. Ej så trevligt!!!!




Vår allas underbara Maja och jag!




Jag i Majas trädgård vid ett superfint gammalt jordbruksredskap.. Tänk er att hästar drog dessa stora föremål med en person som satt och körde.. Att de orkade...




Jag i Byxelkrok! Himmelskt!!!




Per tar sats, och..... ååååhej så skjuts klotet iväg ;)





Nu är det faktiskt dags att ta igen sig lite! Hörs imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Gittan

Hej!

Hoppas allt är bra! Missade er i Askersund, kom lite senare!

Läste att ni ska till Norrköping på söndag, då ses vi där! Är valparna flyttade till annan ring, synd i så fall? Läste här att ni skulle ha en manlig domare, men det är Liz-Beth Liljeqvist som dömer då?!

Ja, ja hoppas vi ses där!

//Gittan

2009-08-14 @ 08:00:36
URL: http://www.lyckoshellans.com
Postat av: Mamma

Ni har onekligen haft några underbara dagar på solen och vindarnas ö!!! MEN - om jag varit med på bowlingen hade JAG vunnit!!! Jag är en jäkel på bowling (hahahaha).

Ps var det i morgon lördag eller på söndag som Vilja ska ställas i Norrköping??

Kramar Mamma tillika svärmor

2009-08-14 @ 20:47:20
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Annica Pettersson

Hejsan! Har varit på Öland 2 omgångar i sommar. Vår yngsta dotter Amanda har sommarjobbat på Sonjas Camping så vi hyrde stuga där. O, just den v som det var allra varmast. Himla tur! Vi hade m oss våra 3 odjur + att vi bodde ihop m vänner som hade 4 Sheltiesar. En em var de ensamma i stugan o 4 av dem rymde ut genom ett fönster!!!!!!!!!! Fick tag i 3 ganska snabbt, den fjärde letade vi efter i flera timmar. Som tur var slutade det lyckligt! Kan säga: Vilket jäkla äventyr!!!!!!!!

Haha, egentligen skulle jag ju skriva om Johan Theorins böcker som utspelar sig på Öland. Tycker du om att läsa deckare, så rekommenderar jag hans "Skumtimmen" o "Nattfåk".

Lycka Till i NKPG.

Annica.

2009-08-15 @ 08:01:49
Postat av: Gittan

Jag kollade PM på SKK sida, och jag kunde inte se nå't om att valparna är flyttade, så det är nog Liz-Beth Liljeqvist om dömmer dom också, så du har nog en kvinlig domare i morgon också!

Vi ses där!

//Gittan

2009-08-15 @ 09:03:13
URL: http://www.lyckoshellans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0