Vardagslydnadskurs 1

Ikväll började då den efterlängtade vardagslydnaden. Jag fick en mycket positiv uppfattning om kursen. Dock lite andra typer av hundraser och tyvärr några som gör utfall.

Nu kommer denna kurs pågå 9 gånger till. Alltså 10 gånger totalt. Sen ska jag och Vilja klara Hund i Hand-provet 2 gånger plus få uppflyttningspoäng för att kunna flyttas upp till nästa nivå, vilket är att gå vardagslydnad 2.


Allt satt kvar sedan valpkursen hos Vilja. Det var ju en del repetition idag från valpkursens övningar.. Vilja är enormt positiv till arbete och sköter sig utmärkt. Dock tappar hon koncentrationen efter en stund, men jag hoppas innerligt att jag får skylla på hennes ålder i dagsläget. För idag klarade min vackra hund övningen position (gå runt och sätta sig på förarens vänstra sida) näst intill helt perfekt. Hon är skapt till att jobba med hjärnan och kroppen, det märks mycket tydligt!

Jag måste säga att jag är facinerad av denna ras, Shetland Sheepdog. Detta är en ras att beundra. De har ett perfekt sinne eftersom de anpassar sig så bra till vad deras matte/husse gör med dem. De är lyhörda, mycket positiva till arbete, samarbetsvilliga, lättlärda och har ett hjärta större än man någonsin kan ana.


Nej, nu blir det en vecka av träning som väntar. Och det ska bli jätteroligt att komma igång med träningen igen!!! Vi måste ha fullt fokus på varandra i vår när agilityn börjar (vilken jag för övrigt känner på mig kommer bli en fullträff).



Imorgon blir det grillfest och husvisning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0