Astrid beter sig konstigt......


japp, våran lilla hon-katt Astrid (6-7) månader beter sig ytterst märkligt.. Första tanken som poppar upp är ju att hon mår dålig såklart.. Och djurvän som jag är så mår jag ju själv dåligt om jag ser ett djur som tycks må dåligt..

Men men, nu har jag forskat lite i saken och Per och jag har diskuterat lite... Skulle det kanske kunna vara att hon har kommit in i sitt första löp?



Alldeles nyss förstod jag att det absolut måste vara så :)

Hittade detta på en veterinärkliniks hemsida;

"Honkatter är könsmogna från sitt första löp. När en katt löper brukar hon jama mycket, de bjuder ut sig genom att stryka sig mot ägaren eller andra föremål, och de svankar ocfta ryggen och skjuter upp rumpan i luften."


Där har vi det :)


Vår flicka har blivit en STOR flicka nu :)


Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0