Jobigt att planera GI-mat...

Per och jag har fått för oss att vi ska börja äta GI-liknande mat för att komma i form till sommaren 2009.. :) Det värsta är att jag tycker det är jobbigt att komma på olika maträtter... Men nu ska jag försöka strukturera upp det hela lite och skriva matlistro vecka för vecka så man kan storhandla til det en dag i veckan.. Är även tänkt att vi ska kunna spara lite pengar på så vis... Den här våren kommer det gå åt mycket pengar så det räcker.. Ibland får man hitta små kryphål så man kan lägga undan lite pengar varje månad.. Kul att stå helt bankrutt en vacker dag annars... Känns tryggt att spara lite i dessa tider..


Vilja mår bara bra. Hon äter kattbajs och fröjdas. Idag ska jag komma på ett bra sätt så hon inte kommer åt skiten hade jag tänkt.. Sen ska jag gå bort till ÖB nu med och köpa en toa-korg med lock... Astrid vippar alltid papperskorgen där inne och äter upp alla tops som ligger däri.. Och även annat smått och gott.. Inte bra för Astrid och defenitivt inte bra för Vilja att få i sig..

Jag ska också köpa lite kludd och fästa det i Viljas öra... Så att det börjar hänga lite mer.. Hon har ställt det rakt upp så hon ser ut som en räv.. Och ska man kunna få bukt på det måste man tynga ner det innan hunden är4-6 månader och har bytt tänder.. För efter det "stabiliseras" brosket som är i örat och örat förblir som det då är... Därför viktigt att ta tag i det på en gång... Tejpa örat har jag sett hetsiga debatter om. Det kan tydligen räknas som fusk? Vet inte riktigt om jag kan hålla med..


Efter ÖB blir det gymmet.


Nu tar jag helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0