PUH

Kom precis in från en 35 minuters löprunda (Motsvara för mig i dagsläget ca 3-4km....) När pappa och jag sprang som mest löpte vi 5km på 30min = 1 mil i timmen. Dit ska jag komma nu igen är det tänkt.. Idag kände jag lite i knät när jag sprang.. Tror det beror på ovana... Ska fortsätta springa ett par veckor till och kvarstår det sedan fortfarande får jag kontakt en sjukgymnast eller nåt... Men de brukar gå över!


Idag har jag varit på biblioteket och lånat en bok om shetland sheepdog skriven av Anita Axelsson. Både Per och jag ska läsa den och hoppas på att vi kommer börja förstå rasen ännu mer!

Sedan har jag varit och köpt en present till Pers syster-son som fyller år imorrn.. Så vi ska dit på barnkalas. Efter det åkte jag till Willys och storhandlade för hela nästa vecka!


Ikväll blir det lax på grönsaksbädd med ingefära-marinad. Superenkelt att laga och kommer bli supergott att äta :) Skär bara röd paprika, gul paprika, squash och potatis (om så önskas, jag tog morötter och palsternacka istället) i ganska stora klyftor. Sedan häller man över en ingefära-marinad över och in i ugnen i ca 20min. Sen tar man ut grönsakerna och lägger laxbitarna (jag köper fyra pack portionsbitar) över. Kryddar på laxen och sedan in i ugnen igen i ca 10-15min. Servera kanske med en kall sås?  MUMS!


Nu ska jag hoppa in i duschen!

Trevlig kväll!



Vilja har fått en tröja av mig idag som hon ska ha när vi är ute och går i slasken.. Hon blir så förgrömmat smutsig på magen så tröjan borde skydda lite grann.. Dock ser hon ut som en gammal kärring på 80år i den :)




Så här ser grönsaksbädden ut innan den varit i ugnen första gången, alltså råa grönsaker med ingefärsmarinad över.. Visst ser det härligt ut med massa fina färger i mat??




Här är boken Per och jag ska läsa!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Halloj gumman,

Vilken gourmet-kock du är:-).

Det där låter riktigt smarrigt vetja!



Kramis Mamma

2009-03-13 @ 18:29:12
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Mamma

HÖG TID att uppdatera IGEN ELLER?????

Slarva där.......

Du ska uppdatera bloggen MINST en gång per dag vet du väl....

Lär av din kära morsa!



Kram Mamma

2009-03-17 @ 23:31:11
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0