Sheltie-bus!! Bilder!

Idag har Emma varit här med sin sheltie-hane Charlie, 8 år. Vi gick en promenad ihop och släppte hundarna lösa på en äng! Och JÖSSES vad de busade och sprang :) Charlie är en lite mer typisk sheltie, något tillbakadragen och försiktig.. Och väldigt "mammig".. Vilja är ju van vid mammas Whippar nu så hon är ju riktigt katig mot andra hundar :) Dock hade hon inte en chans att hinna med Charlie på ängen :)

Emma hjälpte mig även att mäta Vilja (passade även på att mäta Charlie). Vilja är i dagens läge exakt 30cm. En sheltie-tik ska vara 35.5 cm så hon får inte växa mycket mer på höjden nu den lilla damen.. Charlie som är en ENORMT stor sheltie mätte 47 cm. En sheltie-hane har sin ideal mankhöjd på 37 cm. Så ni kommer förstå när ni tittar på bilderna att Charlie är väldigt stor.




Vilja och Charlie sitter fint och väntar på godis!



En vacker Charlie!



Charlie är mamma-sjuk! :)



Vilja ger Charlie en puss!



Vilja sitter fint och väntar på en levergodis medan Charlite ivrigt vill ha den :)



BUSA MED MIG CHARLIE, säger Vilja!



En vacker Charlie se sig om på ängen!



Här går det undan vill jag tala om!



Puss puss!





Det var dagens bilder det :)


I eftermiddag blir det stallet. Här ska klippas häst!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härliga bilder på Vilja och Charlie!

Dom ser ut att ha riktigt trevligt och kul tillsammans!

Kramis Mamma

2009-03-05 @ 15:02:45
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Anna! Nej Qurre är inte såld! Han ska bara på lite inridning! :) Tack för kommentaren :) Föresten, är det inte du som tycker om katter? Har du sett min två små sötnosar i så fall? :)



Kram Sofie

2009-03-06 @ 22:30:04
Postat av: Anna

Hej



Dina kissar är väldigt söta! Jag skulle kunna ha hur många som helst men två får väl räcka! =)

Det är väl klokt att han får åka på inridning så att du slipper slåihjäl dig...din mamma har berättat att han är lite vild!

Jag har oxå ett litet vilddjur, hon börjar bli könsmogen och tror att det är hon som bestämmer! Henne kommer jag att få fullt upp med!

Kram Anna

2009-03-07 @ 13:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0