Första utställningen avklarad och 60-års middag!

Jaha, då har man varit på sin första hundutställning med Vilja! Jag är jättenöjd med rsultatet! Hon fick HP i första rundan men i andra rundan var det så mycket konkurens så vi åkte ut. Priserna var från 1:a plats till 5:e plats. Jag tycker det var toppen resultat vilket fall som helst. Med tanke på att det var första utställningen!! Och Vilja skötte sig perfekt hela tiden och det betydde en hel nästan allt!!

Kritiken från utställning:

"Söt tikvalp, välformat huvud. Ännu ngt lågt käkparti. Utmärkta öron, välplacerade. Bra blick. Lagom kroppad för åldern med prima stomme. Lovande hårlag. Rör sig mycket bra för åldern. Visar sig själv."


Jag älskar min lilla sheltie :)























Lennart, Karin och Stina. Far och systrar till Per!



Karins sambo Peter och jag!



Agneta, Stina, Karin, Peter och Daniel.









Nu ska jag åka på 3-års test för hästar. En häst jag höll på att hjälpa till med är nu inriden och ska visas! :) Så förmodligen kommer det fler bilder senare!


Ha en trevlig dag :)


Kommentarer
Postat av: Maritha G

Hej Sofie!

Jag förstår att du är förälskad i din rara hund.

En riktigt liten raring, av bilden att dömma.

MVH Maritha

2009-05-10 @ 18:22:23
Postat av: Eva S

Kul att det gick bra för Vilja - det brukar utmynna i fler utställningar. Hon är så söt.

2009-05-10 @ 18:55:26
Postat av: Mamma

Det gick ju jättebra på utställningen! Grattis till en fin premiär för både lilla Vilja och matte/husse! Kramis Mamma

2009-05-10 @ 20:30:51
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Gittan

Grattis till fin utställningsdebut! Det bådar gott inför framtiden!

//Gittan

2009-05-12 @ 09:53:46
URL: http://www.lyckoshellans.com
Postat av: Annica Pettersson

Jätte kul att det gick så bra på utställningen. Jag testade att ställa 1 gång, gick t o m en 1-dagars kurs på Klubbarp. Men nää, det är inget för mig. Men, det är kul att åka o titta.Det stämmer att våra Sheltiesar är en mindre o två lite större, så det är nog oss du sett. Finns ingen mer tok i Skge som har 3 st!!!!!!!! /// Annica.

2009-05-12 @ 10:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0