Utställning Sharpman 23 Maj!



Idag har jag och Vilja varit på hundutställning på Sharpman i Hogstad hela dagen.. Just nu känner jag att jag ALDRIG mer ska åka på en ända hundutställning till i hela mitt liv.. Jag var där klockan 08.00 imorse och åkte därifrån klockan 18.00 ikväll då VIljas finalgrupp gick av stapeln... Och då var det några grupper kvar efteråt... Jag menar hallå, nytt upplägg på utställningar kanske??? En 5 månaders valp ORKAR inte med en så lång dag.. Det är NÄSTAN grymt om jag tillåts ge en egen åsikt...


Jag hade vilket fall som helst tur idag.. Desireé, en tjej på min valpkurs, erbjöd sig att ställa Vilja åt mig. Och så fick det bli. Och betyg fick jag därefter;

"Snart 6 månader. Söt tikvalp i yngsta klassen. Nätt huvud som kunde ha mer i käkpartiet. Bra öron, fin blick, bra bett och pigment. Normalt kroppad med bra stomme. Rör sig mycket bra för åldern. Proffsigt visad. Snyggt tecknad. Härlig päls av rätt sort."


Ärligt talat.. Det märks när någon om kan ställa ut gör det.. Desireé gjorde ett strålande jobb.. Tyvärr räckte det inte i finalen, men ett HP och ett BIR lyckades lilla Vilja få med sig hem idag :)

Så nu har jag två bedömningar, två HP och ett BIR.. Det tycker jag är helt ok.. Eller vad sägs???



Dagens prestation... Vilja är så trött så hon inte ens orkar hålla ögonen öppna.. ;)





Desireé och domaren med världens finaste Shetland Sheepdog!!!





Nu ska vi grilla! Per är och handlar och jag bara slappar.. Jag är så TRÖTT efter att ha suttit på utställning i 10 timmar...

Kommentarer
Postat av: Mamma

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till fina lilla Vilja's framgångar idag igen:-)! Vad gulligt av Desirée att ställa henne åt dig! Men "hela Desirée" är ju en sån härlig hundmänniska och uppfödare!

Ps. Det har gått superbra för Ozzy idag också! Ozzy vann sitt första Rundbanelopp på Åkers Kanal i dag norr om Stockholm. Förra helgen vinnare av A-finalen i Whippetrace och nu alltså även vinnare av dagens Rundbanelopp! Vilka Mibisanare va?

Kramis Mamma

2009-05-23 @ 19:52:01
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Elin Rose

JIPPI!! Stort grattis till utställnings framgångarna. Fast jag förstår att du tyckte det var en lång dag och väntan. Men om ett par dagar när du tittat på BIR rosetten så har du glömt bort all den tiden det tog och minns bara det roliga. Det är det som driver oss vidare till nästa utsällning!!

Lycka till nästa gång =D



Kram Elin

2009-05-24 @ 10:52:40
URL: http://www.sloughi.se
Postat av: Gittan

Hej!

Det var verkligen kul att ses på Sharpman, och kul att få se lilla Vilja! Grattis till BIR valp.

Denna utställning var extrem, jag lovar, så här lång tid brukar det aldrig ta!

Vi ses väl i Askersund i augusti då!

//Gittan

2009-05-25 @ 09:02:05
URL: http://www.lyckoshellans.com
Postat av: Desireé Pettersson

Tack för dom fina orden. Det var jättekul och en ära att få visa Vilja. Vi hade en lång med mycket trevlig dag!

2009-05-25 @ 21:58:37
URL: http://www.sibborps.com
Postat av: katarina

Grattis Sofie till Viljas fina utställningsresultat.

Visst är det pisstråkigt med utställning ursäkta utrycket. Förstår du varför man håller på med kapp istället. Nej vet du börja med agility det är nog mer roande både för dig och lilla Vilja. Ta med dig Per och kom och kolla när vi tävlar i Norrköping nån gång ha en bra sommar Katarina o grabbarna bus

2009-05-26 @ 15:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0