Ok resultat på int. utställning i Växjö!

Idag har Vilja och jag varit i Växjö på internationell utställning. Jag är helt klart nöjd med hennes kritik och resultat! I så pass svår konkurens som det är på dessa stora utställningar får man glädjas för de lilla :) Hon slutade iaf som 2:a i klassen och kammade därmed hem två nya rosetter till rosett-väggen här hemma-vid :)

Dagens kritik;

11 månader med bra proportioner. Välformat huvud. Bra hals och rygg. Ganska knappa vinklar. Fin benstomme. Ännu tunn grund i kroppen. Bra pälskvalité. Rör sig med tillräcklig steglängd, men trång fram och bak. Trevligt temperament. Välvisad.


Vilja med 1:a pris rosetten som hon fick för att hon gick vidare med en 1:a!


En trött men stolt sheltie med två fina rosetter som hon förtjänat under dagen! :)





Nu ska jag åka ut och rida min vackra häst också, sen tar jag kväll.. Har varit vaken sedan 05.00 imorse. :)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktiga Ni har varit idag! Och Vilja är så helt underbar! Det gjorde Ni bra! Tufft av Dig att debutera officiellt med Vilja på en Internationell utställning......

Kramis Mamma och "Girlsen"

2009-11-01 @ 17:00:03
URL: http://mibisans.se
Postat av: Mormor o morfar

Stort grattis för Vilja´s placering och för fin uppvisning. Vad ni kan...

2009-11-01 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0